Digitalizace škol je v České republice spojena především s interaktivními tabulemi a díky nedávno zveřejněné výzvě také s čerpáním evropských peněz pro nákup tabletů a školení pro pedagogické pracovníky. Jak však naznačují zkušenosti z okolních států, dalším potřebným pilířem digitalizace je také profesionálně zpracovaný digitální vzdělávací obsah.
I když v České republice prozatím neexistuje jednotná koncepce digitálního vzdělávacího obsahu, již nyní se o profesionálně zpracovaný digitální obsah zajímají aktivní školy. Aktivity a osvětu v oblasti digitalizace škol realizuje Program podpory digitalizace škol, po jehož odstartování rapidně vzrostl zájem škol o digitální obsah. Z dat společnosti EDULOGY, partnera programu a provozovatele vzdělávacího portálu eKabinet.cz, vyplývá, že o využívání digitálního obsahu mají zájem školy napříč všemi kategoriemi – státní i soukromé, školy speciální, malotřídky i mateřské školy. Obecně největší zájem o digitální vzdělávací obsah podle analýzy Programu pro podporu digitalizace škol mají školy z Vysočiny, Moravskoslezského kraje a Prahy.
Číst dál: Bez digitálního vzdělávacího obsahu se školy využívající tablety a interaktivní tabule neobejdouDne 12. května 2014 byla usnesením vlády ČR č. 342 schválena Koncepce podpory mládeže na období 2014 – 2020. Koncepce určuje strategické cíle státní politiky ve vztahu k mládeži. Reflektuje potřeby mládeže zejména v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání, zaměstnanosti mladých lidí, kultury a tvořivosti, jejich participace, zdraví a zdravého životního stylu, sociálního začleňování a dobrovolnictví. Zabývá se také environmentální a globální rozvojovou problematikou včetně přístupu mladých lidí k právům a informacím. Koncepce naleznete: ZDE
Zdroj: MŠMT