„Zatím je vozidlo v provedení do 12 tun celkové hmotnosti. Bude samozřejmě tradiční škála 7,5; 9 a 12 tun, různé rozvory rámu a plánujeme i dovyvinutí vozidla 4x4 a další zástavbu jiného motoru od jiného dodavatele," uvedl generální ředitel společnosti Ivan Fišák. Motorizace jsou nyní tři, 150, 180 a 210 koní dodávané firmou Cummins.
Ještě letos chce firma vyrobit 90 vozidel, prakticky všechny jsou již zamluvené. V příštím roce by z výrobní linky mělo sjet 360 až 400 vozů.
Šasi chystaného nákladního vozu Avia
FOTO: ČTK
Kabiny vyrábí Avia ve vlastní svařovně z výlisků dovezených z Indie, lakují se v sesterské automobilce Tatra. Rámy bude dodávat firma Karbox, obě jsou součástí holdingu Czechoslovak Group (CSG).
Společnost nyní dokončuje homologaci vozidel a výroby, zahájení sériové produkce plánuje na listopad. První vůz vyrobený v Přelouči již má svého majitele, získala jej společnost Recycling - kovové odpady z Chotěboře.
Avia v současnosti zaměstnává asi 85 lidí a počítá se zvyšováním jejich počtu v závislosti na růstu produkce. Výrobní kapacita v Přelouči činí až 1200 vozů ročně, což by vyžadovalo zhruba 150 zaměstnanců.